Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wiadomości

Treść

W dniach 17-18 kwietnia 2024 roku uczniowie naszej szkoły, pod opieką Pani Ewy Konarczak, Pani Justyny Chybińskiej oraz Pana Damiana Kukuły, udali się na wycieczkę do Warszawy. Podczas wyjazdu zorganizowanego przez STUDIO ACTIVE SPORT I TURYSTYKA zwiedzaliśmy miasto z panią przewodnik, która w niezwykle ciekawy sposób opowiadała o historii i zabytkach naszej stolicy. Pierwszym punktem wycieczki był Pałac Kultury i Nauki, gdzie wyjechaliśmy na XXX piętro, aby podziwiać panoramę Warszawy. Następnie wraz z panią przewodnik zwiedziliśmy Stare Miasto, Pomnik Syrenki, Rynek, Krakowskie Przedmieście, Grób Nieznanego Żołnierza, Ogród Saski oraz Sejm Rzeczpospolitej Polskiej. Następnie pojechaliśmy do hotelu, gdzie po zakwaterowaniu mogliśmy korzystać z basenu oraz sauny. Był to czas wspaniałego relaksu po całodniowym zwiedzaniu. Kolejnego dnia z samego rana udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie ogromne wrażenie zrobiło na nas oglądanie eksponatów z czasów okupacji hitlerowskiej. Chodząc po brukowanych alejkach muzeum oraz słysząc dźwięki wydobywające się z głośników, ma się wrażenie przeniesienia się w czasie do okresu wojny. Podczas zwiedzania mogliśmy także obejrzeć ciekawie zaprezentowaną codzienność polskiej ludności podczas Powstania Warszawskiego. Był to dla nas czas refleksji, by nigdy już nie powróciły takie czasy. Następnie przyszedł czas na zabawę w Centrum Nauki Kopernik, gdzie każdy z nas mógł doświadczyć wielu ciekawych zjawisk, a także "porozmawiać" z Mikołajem Kopernikiem. Obejrzeliśmy również seans pt. "Niewidzialny Wszechświat" w Planetarium. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Pan przewodnik pokazał nam m.in. trybuny, centrum medialne, loże VIP oraz szatnie piłkarskie, gdzie można było poczuć prawdziwie przedmeczową atmosferę. Tradycyjnie, w drodze powrotnej do domu, wstąpiliśmy na posiłek do restauracji Mc Donalds. Dwa dni spędzone w stolicy przyniosły nam wiele radości i niezapomnianych chwil, które będziemy długo wspominać.